Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

Μέθοδος παζλ «jigsaw»

 

Η ΣΤ2 εφάρμοσε τη μέθοδο παζλ στο μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα στο ιστορικό γεγονός της Μικρασιατικής Καταστροφής. Στη διαδικασία εμπλέχτηκαν δύο τύποι μαθητικών ομάδων: 

 α) Η αρχική ομάδα, τα μέλη της οποίας ανέλαβαν να εξειδικευθούν σε ένα τομέα του συνολικού μαθησιακού αντικειμένου και β) την εξειδικευμένη ομάδα, που αποτελούνταν από τους μαθητές των αρχικών ομάδων που είχαν αναλάβει εξειδίκευση στον ίδιο τομέα. Αφού πρώτα έγινε η ανάθεση των εξειδικευμένων ρόλων στα μέλη των αρχικών ομάδων, τα μέλη με την ίδια εξειδίκευση σχημάτισαν ομάδες ειδικών, όπου και απέκτησαν την εξειδικευμένη γνώση. Στη συνέχεια επέστρεψαν στις αρχικές τους ομάδες για να διδάξουν (αλλά και να διδαχθούν από) τα υπόλοιπα μέλη την εξειδικευμένη γνώση τους. Η ονομασία «jigsaw» (παζλ) αποδίδει την μεγάλη σημασία που έχει η συνεισφορά των εξειδικευμένων μελών των αρχικών ομάδων (όπως ένα κομμάτι παζλ) για την ολοκλήρωση του μαθησιακού στόχου.

Η εφαρμογή της στρατηγικής jigsaw έγινε σε τέσσερα στάδια: α) ανάθεση εξειδίκευσης σε διαφορετικές πτυχές του υλικού β) σχηματισμός ομάδων ειδικών από τους μαθητές με τον ίδιο ρόλο, γ) συζήτηση και καταιγισμός ιδεών στα πλαίσια των ομάδων ειδικών για το πώς θα παρουσιάσουν την εξειδικευμένη γνώση στις αρχικές τους ομάδες και δ) επιστροφή στις αρχικές ομάδες και παρουσίαση της εξειδικευμένης γνώσης από τους ειδικούς.





 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου