Το σχολείο μας συμμετέχει για τρίτη χρονιά στο Διεθνές Δίκτυο'' Μαθαίνω για τα Δάση' από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
Την φετινή χρονιά εργαστήκαμε σε τρεις άξονες:
Πρώτον στην συμμετοχή των μαθητών στη δεντροφύτευση και αναγέννηση ενός κοντινού δάσους στο σχολείο (βουνό του Κατακόλου).Είχαμε προετοιμαστεί στο σχολείο με συζήτηση από ειδικό σε θέματα αναδάσωσης, προβολή βίντεο και ετοιμάσαμε σβόλους με σπόρους για ρίξουμε στο δάσος!
Στην επίσκεψή μας εκεί σκορπίσαμε στο βουνό χωμάτινους σβόλους γεμάτους σπόρους( που είχαμε ετοιμάσει στο σχολείο) να εμπλουτίσουμε το δάσος ,γιατί θέλουμε τα δάση μας καταπράσινα ! Οι μαθητές γνώρισαν την πανέμορφη περιοχή κοντά στο Πύργο, δοκίμασαν φρούτα του δάσους, είδαν την εντυπωσιακή θέα πάνω από το κάστρο!
Δεύτερον επισκεφτήκαμε το δάσος τις Φολόης, μεγάλες πλατύφυλλες βελανιδιές δημιουργούν ένα σχεδόν παραμυθένιο σκηνικό στην ορεινή Ηλεία και υποδέχθηκε τους μαθητές σε ένα από τα πολλά πανέμορφα μέρη της Ελλάδας, το δρυοδάσος της Φολόης.
Ενταγμένο στο δίκτυο NATURA 2000, το μοναδικό επίπεδο δάσος της Ελλάδας είναι ξεχωριστό, όχι μόνο σε ομορφιά, αλλά και ιδιαιτερότητα σε όλη την Ευρώπη
Μιλήσαμε για το μύθο που θέλει να ονομάστηκε έτσι από τον φίλο του Ηρακλή, Κένταυρο Φόλο. Ο Ηρακλής στην πορεία του για τον εντοπισμό του Ερυμάνθου Κάπρου, φιλοξενήθηκε από τον Φόλο, ο οποίος τον φιλοξένησε γενναιόδωρα
Επισκεφτήκαμε και το περιβαλλοντικό Μουσείο Φολόης,εκεί γνωρίσαμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος του μοναδικού δρυοδάσους και της ευρύτερης ορεινής περιοχής (φυτικός πλούτος, πανίδα, ορνιθοπανίδα, αγριολούλουδα κ.λ.π..
Επισκεφτήκαμε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ΤΟ ΚΠΕ Κρεστένων και οι μαθητές παρακολουθήσαν το πρόγραμμα'' Θροΐσματα του Δάσους'' ,μέσα από το πρόγραμμα αυτό πετύχαμε την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν τη σημασία της προσφοράς του δάσους σαν φυσικό οικοσύστημα.Η δράση έγινε στο πεδίο στο δάσος της λίμνης Καΐάφα.Οι μαθητές σσυνειδητοποίησαν τους κινδύνους που απειλούν το δάσος (π.χ. φωτιά, υπερβόσκηση, οικοπεδοποίηση, έργα υποδομής, κατασκευή εθνικής οδού, κτλ.) και την ανάγκη προστασίας του. Κατανόησαν την σημασία του δάσους: οικονομική, κοινωνική, ιστορική, ανθρωπολογική, γεωγραφική και οικολογική. Γνώρισαν την χλωρίδα και την πανίδα του συγκεκριμένου δασικού οικοσυστήματος. Βιωματική προσέγγιση της φύσης μέσω των αισθήσεων..
Τρίτον στο σχολείο δημιουργήσαμε κατασκευές και κολλάζ με θέμα το δάσος και ειδικά για την προστασία του, γράψανε τους κανόνες περιβάλλοντος και ποιοι είναι οι εχθροί του δάσους, τα παιδιά έδειξαν μεγάλη ευαισθησία και αγάπη για την μεγάλη προσφορά του δάσους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου